Navigatie overslaan
Je voorkeuren zijn nu opgeslagen.
Je kunt jouw contactvoorkeuren op elk gewenst moment bijwerken in het gedeelte Keep in touch van Mijn Dyson. Als je een Mijn Dyson-account hebt, kun je hieronder inloggen om alle contactopties te beheren (inclusief telefoon, sms en post).

/content/dam/contentfragment/dyson/prospect-capture/be/nl_be/prospect-capture-x-cat

Support voor jouw Dyson 360 Vis Nav™ robotstofzuiger

Veelgestelde vragen over instellen en verbinden

Wat kan verbindingsfouten veroorzaken en hoe kan ik deze thuis oplossen?

Veeg omhoog vanuit het hoofdmenu en selecteer het Wi-Fi-symbool. Dit geeft je meer informatie zoals de verbindingsstatus van de robot met je router, internet, Dyson cloud en de signaalsterkte.

Als er een verbindingsprobleem is, controleer dan of je Wi-Fi-thuisnetwerk werkt met andere apparaten. Als dat zo is, vernieuw dan je verbinding in de app. Als dat niet lukt, zet dan je robot uit en weer aan.

Wat betekent 'terugkeren naar start'?

Dit betekent dat je robot terugkeert naar het dock of naar de locatie waar de reiniging is begonnen (indien gestart buiten het dock).

Waarom is mijn robot nog niet klaar met schoonmaken?

Als je robot een probleem ondervindt tijdens het schoonmaken, geeft het scherm meer details en animaties om het probleem op te lossen. De app kan indien nodig worden gebruikt om problemen op te lossen.

Wat moet ik doen als mijn robot niet kan terugkeren naar het dock?

Dit kan gebeuren als de robot wordt opgepakt en op een andere locatie wordt geplaatst, als de verlichting aanzienlijk is veranderd of als de robot niet genoeg kenmerken kan zien om zich te oriënteren. Je robot zal in eerste instantie proberen zijn locatie te identificeren door gebieden te reinigen in de buurt van zijn laatst bekende positie. Als dit niet lukt, gaat hij over op een 'random bounce' schoonmaakpatroon om een gebied te vinden dat hij herkent.

Als je robot zichzelf niet kan lokaliseren, pauzeer de robot dan, controleer of er voldoende licht is, veeg de camera en sensoren van de robot af met een droge, pluisvrije doek en plaats hem dan terug op een plaats waar je hem al eerder hebt zien schoonmaken (bijv. vóór het dock). Je robot zou zich opnieuw moeten lokaliseren en doorgaan met schoonmaken.

Mijn robot zegt dat de schoonmaak is voltooid en hij is teruggekeerd naar het dock, maar nog niet de hele kamer is schoongemaakt. Wat moet ik doen?

De robot zal altijd proberen alle gebieden schoon te maken waar hij bij kan. Veeg de sensoren af met een droge, pluisvrije doek en zorg ervoor dat het gebied dat de robot niet heeft schoongemaakt toegankelijk is via een pad van ongeveer 50 cm breed zonder obstakels. 

Mocht deze situatie herhaaldelijk voorkomen, overweeg dan om de locatie van het dock meer centraal in je huis te plaatsen, of probeer je huis opnieuw in kaart te brengen (vooral als het veranderd is ten opzichte van de huidige plattegrond).

Veelgestelde vragen over het in kaart brengen

Wat moet ik doen vóór het in kaart brengen?

Ruim voor het in kaart brengen losse voorwerpen op van de vloer en open de binnendeuren. Je moet ook de MyDyson™ app downloaden op je smartphone en zorg ervoor dat je robot is verbonden met de app.

Waarom brengt de robot in kaart wat hij doet?

Je robot werkt in een spiraalvormig patroon en behandelt systematisch elke plek van het vloeroppervlak in je huis. Maak je geen zorgen als zijn bewegingen er soms vreemd uitzien; hij leert gewoon de indeling van je huis. En als je robot ergens tegenaan botst dat te klein is om te herkennen, zal hij dat voorzichtig doen om geen schade te veroorzaken.

Hoe lang duurt het om een plattegrond te maken?

De tijdsduur hangt af van het vloeroppervlak van je huis; onze technici schatten dat de robot 50m² vloeroppervlak in slechts één uur schoonmaakt, dus het kan een paar uur duren, afhankelijk van je huis. Je robot leert je huis systematisch kennen in een spiraalvormig patroon, zodat op de lange termijn effectiever schoon kan worden gemaakt.

Kan ik plattegronden maken voor meerdere verdiepingen van mijn huis?

Ja, je hoeft alleen maar te beginnen met het in kaart brengen met je robot vanaf een dock. Je kunt extra docks en laders kopen op onze website. Of verplaats indien nodig je dock naar de verdieping die je in kaart wilt brengen. Breng de plattegrond in kaart zoals je normaal zou doen; je kunt de plattegrond een naam geven om onderscheid te maken tussen je verdiepingen. Je kunt elke plattegrond opsplitsen in kamers en zones om de reiniging voor elke verdieping aan te passen.

Waarom maakt mijn robot niet schoon terwijl hij in kaart aan het brengen is?

Je robot is ontwikkeld om de borstel en zuigkracht uit te schakelen tijdens het in kaart brengen om de batterij te sparen. Hierdoor kan de robot kamers sneller in kaart brengen en grotere afstanden afleggen.

Wat moet ik doen als mijn robot vastloopt?

Haal je robot uit het obstakel en volg de instructies op het scherm van de robot om het in kaart brengen te hervatten.

Wat moet ik doen als de batterij van mijn robot bijna leeg is?

Als de batterij van je robot bijna leeg is, keert hij terug naar het dock om op te laden. Daarna gaat hij verder waar hij gebleven was.

Als er een fout optreedt tijdens het in kaart brengen, moet ik dan opnieuw beginnen?

Ja, je robot heeft een volledige en nauwkeurige plattegrond van je huis nodig, dus als er problemen optreden tijdens het in kaart brengen kun je het beste opnieuw beginnen.

Veelgestelde vragen over de plattegronden die je robot maakt

Waarom heeft mijn robot geen volledige plattegrond gemaakt?

Dit kan zijn omdat hij werd onderbroken of omdat iets zijn pad blokkeerde en hij niet verder kon gaan met in kaart brengen. Het kan ook te wijten zijn aan het feit dat de robot terugkeert naar het dock om op te laden en vervolgens niet de kans krijgt om verder te gaan met het in kaart brengen nadat hij volledig is opgeladen.

Als je robot delen van je huis heeft gemist, raden we je aan om de mapping opnieuw uit te voeren voor de beste prestaties.

Waarom is mijn plattegrond niet gedetailleerder?

Onze ingenieurs wilden dat deze robot makkelijk te gebruiken zou zijn, dus de kaart die je ziet is vereenvoudigd zodat hij lijkt op een plattegrond. De kaart die je robot in zijn geheugen opslaat en gebruikt om te navigeren, is complexer. Je ziet ook een iets gedetailleerdere kaart nadat je robot met succes heeft schoongemaakt en je via de app precies laat zien waar hij heeft schoongemaakt.

Kan ik een gebied toevoegen aan een plattegrond of moet ik deze opnieuw in kaart brengen?

Het is beter om een volledige plattegrond van je huis te maken voor een betrouwbare reiniging. Je robot zal echter ook nieuwe gebieden die hij tijdens het reinigen ontdekt, toevoegen aan de plattegrond.

Veelgestelde vragen over het onderhouden van je robot

Hoe verplaats ik mijn robot als dat nodig is?

Je robot heeft een handig handvat aan de achterkant. Til dit gewoon op en draag je robot naar waar je hem nodig hebt.

Ik wist niet dat ik geen reinigingsvloeistoffen mocht gebruiken voor mijn robot. Heb ik mijn machine beschadigd?

Je robot mag niet worden gebruikt met reinigingsvloeistoffen. Sommige bevatten schuurmiddelen die krassen kunnen maken op optische onderdelen en andere bevatten chemicaliën die plastic kunnen aantasten. Controleer je robot op schade als er reinigingsvloeistoffen zijn gebruikt.

Er zit veel stof in het reservoir van mijn robot na het schoonmaken. Is dat echt allemaal stof of zuigt hij ook mijn tapijt op?

Je zult merken dat je robot meer stof en vuil opzuigt dan je andere stofzuigers, vooral bij de eerste paar reinigingsbeurten. Dit komt omdat de robot een krachtige zuigkracht heeft en langzamer beweegt dan wij, waardoor hij meer kan opzuigen. Als je je zorgen maakt over je tapijten, denk er dan aan dat alle tapijten langzaam afbreken en vezels verliezen na verloop van tijd, vooral nieuwe tapijten, dus je robot zal deze losse vezels verwijderen, net als elke andere stofzuiger.

Wat moet ik doen als ik pluisjes zie die vastzitten in de rupsbanden van mijn robot of in het reservoir?

Verwijder pluisjes uit de rupsbanden en het reservoir van je robot om de prestaties op peil te houden.

Wat moet ik doen als er haar vastgeklit raakt in de vloerborstel van mijn robot?

Als er haar vastklit in de roterende vloerborstel, moet deze verwijderd worden om ervoor te zorgen dat je robot vrij beweegt en werkt. Je kunt de vloerborstel uit de machine halen om dit gemakkelijker te maken; de instructies vind je in de video "Borstel wassen" hierboven.